מאמרים

תכנון בתים פרטיים

תכנון של בתים פרטיים- מאיפה מתחילים?

הגעתם ליעד, מצאתם שטח אדמה ואתם רוצים לבנות. יש לכם בית ישן שאותו אתם רוצים לשפץ. אז מאיפה מתחילים ומה הדגשים עליהם לתת את הדעת.

שלב ראשון כמובן- לשאול מי אני ולשם מה אני בונה? האם זה בית למשפחה מורחבת? בית תענוגות? האם אתם אוהבים לבשל? אוהבים את המקלחת ליד המיטה? כל הדברים הללו נשמעים מגוחכים, אבל במהלך העבודה שלנו אנו שמים לב שאנחנו בונים את הבתים שלנו ומתכננים אותם בעקבות מי שאנחנו, עם כך אין וויכוח וכל אדריכל מנוסה יודע שהבית שאותו הוא מתכנן זה האופי של מי שהולך לגור בתוכו! והוא אמור לשרת ולשמש את הצרכים שלנו לאורך המון שנים, אז תנו לאדריכל שלכם להכיר אתכם בצורה טובה, ספרו לו את הדברים שאתם אוהבים ואיך אתם רואים את המצב, אדריכל מנוסה תמיד ידע לקחת את מי שאתם ולתכנן מזה בית!

לתכנן בית- טיפים

בשלבי העבודה כשמתכננים לבנות בית חדש או לשפץ כליל בית ישן או מרחב עבודה פנימי יש כמובן לקחת בחשבון את העניין התקציבי, אדריכל טוב יידע לתכנן לכם את הבית בהתאם לתקציב שלכם, ואדריכל ממש טוב ידאג לתכנן לכם בית שבו תעמדו במסגרת התקציבית שלכם! אומנם זה נשמע אותו דבר אך לא כך פני הדברים: המון פעמים אדריכלים מתכננים בית במסגרת תקציבית אך הם לא לוקחים תנודות שוק של חומרי גלם ושל כוח עבודה, מה שגורם לקבלן המבצע לבנות ולשפץ בהתאם לדרישות האדריכל, אך בגלל שדברים לא תואמים למסגרת התקציבית יש התנגשויות בין הקבלן המבצע לבין האדריכל המתכנן, דבר הגורם לכאב ראש לא קטן לבעל הנכס.

עוד טיפ כמובן שתמיד צריך לקחת בחשבון הוא מיהם האנשים שיוציאו לפועל את תוכניות האדריכל המתוכננות? מיהם הקבלני בניה, השיפוצניקים, החשמלאים, שרברבים שיבצעו את התוכניות? מומלץ תמיד בשלב הראשוני לבדוק האם בעלי המקצוע איתם תעבדו יודעים לקרוא תוכניות מתאר של אדריכל ולעבוד על פיהם? האם התשתית חשמל שאמורה להיות בגובה מסוים בגלל שעובר צינור מים באמת תהיה בגובה המסוים? זהו נושא סבוך שתמיד בעל הנכס צריך להפשיל שרוולים וללמוד את הנושא לעומק למרות שהוא עצמו לא צריך, כל זאת על מנת להבין מעט בכל האי התאמות העלולות לצוץ.

בהצלחה