מאמרים

עיצוב פנים למשרדים

אדריכלות ועיצוב פנים למשרדים

ידוע שעיצוב משרד הוא לגמרי שונה במהותו מעיצוב פנים של בית או דירה, עיצוב פנים של משרד דורש יכולת תחכום וחדשנות על מנת לאפשר ניצול מקסימלי של כל חלל החדר שאותו מעצבים.

השלבים בעיצוב פנים של משרד

כשנערכים לעיצוב פנים של משרדים, חשוב שהאדריכל המלווה את התוכנית יהיה קודם כל קשוב ללקוח ויבין בדיוק את מטרת הבניה שלשמה נבנה המשרד, בנוסף האדריכל מוכרח למצוא דרך כיצד לעצב את המשרד בהתאם לדרישת הלקוח ולצרכיו, וגם למצוא פתרונות יצירתיים לחסרונות וגם ליתרונות לחלל החדר שאותו האדריכל מעצב. בגלל זה חייב האדריכל המלווה את התוכנית להיות בעל ניסיון וסובלנות על מנת לגשר בין כל הרצונות והתנאים העומדים לנגד עיניו.

עיצוב משרדים- מה לוקחים בחשבון?

חשוב להבין שמשרד בשונה לבית חייב להכיל המון נקודות תשתית חכמות כגון חשמל, קווי תקשורת מרובים, קווי מים מפוצלים לריבוי שירותים וכיורים המתפזרים בחלל המשרד ולא במיקום מרכזי כמו בבית. עוד דבר השונה בעיצוב משרד מבית מגורים הוא החלוקת מרחב המאתגרת מבחינה עיצובית ותשתיתית, לדוגמה: השימוש בחומרי בנים שונים המאפשרים לקירות להיות יותר דקים על מנת לנצל שטח, חומרי בידוד הבאים לכסות על הפגם של קירות דקים, חלונות איוורור וחלוקת אור המתאימה למיצוב הבניין ביחס למיקומו הגיאוגרפי, ועוד מגוון משתנים הנלקחים בחשבון ע"י האדריכל בעבודת עיצוב פנים למשרד.

טיפים לבחירת מעצב פנים למשרד

הטיפ הראשון כמובן שהניסיון עושה את ההבדל! אדריכל מתאים יכול לעצב דירה או בית יחסית בקלות גם אם אין לו הרבה ניסיון, אך בעיצוב משרדים כללי המשחק הם שונים. תוכנית הבניה ועיצוב המשרד מתוכננים תוך כדי הבניה ונתונה לשינויים המתרחשים תוך כדי עבודה, הלקוח מגיע עם רשימת דרישות היכולה להשתנות או עם דרישת שלפעמים לא ניתנות לביצוע בגלל חלל הבניה המאתגר. על האדריכל חובה לשלב בין כל הנתונים ולהוציא תוכנית ריאלית הניתנת לביצוע, עם חומרי בניה העומדים בתקציב, ולספק שרטוט המכיל בתוכו את כל קווי התשתית והחלוקת חלל  בצורה הכי מקצועית על מנת שכל מי שלוקח חלק בבניה ובעיצוב כמו בנאים, אינסטלטורים חשמלאים וכו' יוכלו לעבוד בתיאום ובהרמוניה על פי תוכנית העבודה.