מאמרים

עיצוב פנים של חנויות ושטחי מסחר

כשעוסקים בשאלה כיצד לתכנן ולעצב חנויות ושטחי מסחר חשוב לקחת בחשבון מספר גורמים קריטיים לפני שמתחילים בעבודה. בראש ובראשונה מה סוג הסחורה הנמכרת בחנות! דבר זה הוא גורם מכריע כיצד תראה החנות וכיצד היא תעוצב
טיפים לבחינה לפני כמעצבים חנות
כמו שרשמנו בתחילה, התשומת לב על איזה מוצרים יימכרו בחנות היא קריטית, זאת מכיוון שמעצבים ומתכננים חנויות או שטחי מסחר בכללי יש דגש רב על הנצילות של המקום למקסימום יעילות! כלומר ניצול מרבי של חלל החנות לאכסון ולתצוגה של פריטים, לדוגמה חנות בגדים תהיה שונה באופיה מחנות למוצרי חשמל וחנות רהיטים תהיה שונה מאופייה מסופרמרקט וכן הלאה, לכן חשוב לבחור מעצב פנים שבקיא גם בעניין "השיווקי", כלומר מעצב פנים שלוקח בחשבון שחנות רהיטים זקוקה למרחב פנימי נרחב עם תאורה מתפזרת לעומת חנות בגדים שדורשת תכנון של מדפי תצוגה עם תאורה יותר מצומצמת המדגישה פריטים מסוימים למכירה.

מעצב פנים לשטחי מסחר וחנויות- אז מה הבעיה?

כמו שהזכרנו מקודם, יש להשים דגש רב על מעצב פנים שחושב "שיווקית" נכון, דבר זה ברוב המקרים נותן תחושת קניות אחרת ללקוח מאשר חוסר ארגון וחוסר סדר, דבר זה מתבטא בעוד מגוון גורמים, למשל התכנון של רשת החשמל של החנות, הנחת התשתית של התקשורת, ועוד מגוון אלמנטים שחשוב לקחת מעצב פנים שיתחשב בגורמים הללו.

עיצוב אווירה- מה התפקיד של מעצב הפנים

כשמדברים על עיצוב אווירה, שזה חלק בלתי נפרד מתכנון חנות, מדברים בעיקר על אלמנטים של עיצוב הקשורים לצבע הקירות, צבע התאורה, וסוג הרהיטים ו/או המדפי תצוגה שיונחו בבניה. חשוב לתת דגש ולבחור במעצב פנים שיש לו מומחיות וגם סטייל עיצובי, בנוסף על מקצועיות וניסיון בתכנון ואדריכלות שזה התחום הטכני.
ניתן לעשות סיבוב בקניון המקומי ולראות את מגוון החנויות ואת מגוון הסגנונות העיצוביים שיש לכל חנות וחנות, למשל חנויות פארמה יקפידו על עיצוב יותר נקי ולבן, חנויות בגדים ייתנו יותר אווירה כהה עם תאורה ממורכזת להדגיש פריטי לבוש, חנויות תיקים ומוצרי עור ייתנו אווירה יותר מעורפלת עם צבעי קירות כהים, וכן הלאה, לכל חנות יש את הסגנון והאופי הייחודי שלה, דבר זה תורם ל"מיתוגיות" של החנות ומייקר את אופייה בעיניי הלקוח!