מאמרים

מדריך מעשי לבניית בית

החלטתם לבנות בית? שיהיה במזל! אך ישנם כמה דברים טכניים שכדאי שתדעו לקחת בחשבון על התהליך שאותו אתם והאדריכל עומדים לעבור. יצרנו עבורכם מעין רשימת שלבים שכדאי מאוד שתדעו.שלב ראשון תכנון תקציבי: – לאחר שקיבלתם החלטה שאתם הולכים לצעד של בניית בית או הרחבת הבניה, מגיע השלב של התכנון התקציבי, כדאי מאוד שתדעו מהו התקציב אשר אותו תשקיעו בתהליך, אנו רואים המון אנשים שפועלים מתוך דחף או מגמות כאלו ואחרות ומשנים באופן תדיר את התקציב בהתאם למצבם! ההחלטה נעשית רגשית ולא שכלית, אז לפני שניגשים לשלב הבניה, לבדוק היטב מהי המשכנתא או ההלוואה שאתם מתכננים, מהו ההון העצמי שלכם, וכבר מתחילת התהליך לקבוע תקציב שלא ינדוד ימינה או שמאלה! זה יקל עליכם המון את העבודה בהמשך התהליך.

שלב שני– תכנון הבית או הרחבת הבניה- זה השלב הראשוני שבו אתם ניגשים לאדריכל או למעצב הפנים שאיתו תבחרו לעבוד, חשוב מאוד לפני להכין לאדריכל רשימת צרכים מפורטת של מה אתם רוצים שישמש אתכם בבית, שתפו את האדריכל גם על התחביבים שלכם, כמה אנשים הולכים לאכלס את הבית, מהם התכניות העתידיות שלכם, לא לשכוח, הבית ישמש אתכם במהלך שנים רבות, תנו לאדריכל להכיר אתכם אישית ושתפו אותו כיצד אתם רואים את הדברים, אדריכל מנוסה יידע ללוות אתכם ולהתאים בעיצוב הבית את כל מה שאתם דורשים וגם יידע לכמת תקציבית את מה שתבחרו.

שלב שלישי– הגשת התוכניות- ידוע שלכל תכנית בניה או הרחבת בניה דרוש לה אישורים מהרשות המקומית או מהמועצה שבה אתם מתגוררים, דבר זה לפעמים לוקח זמן ומסרבל את כל תהליך הבניה, זאת מכיוון שהרשות המון פעמים דורשת את התכנית במלואה "גרמושקה" שזה השם הכללי למגוון הטפסים והתכניות שהרשות המקומית מבקשת על מנת להעניק אישור. הגרמושקה כוללת את תכנית הבניה, תכנית של מודד מוסמך המודד את השטח, תכנית פיתוח באם נדרש, ועוד מגוון של טפסים הדרושים למילוי שבהם מוסבר סוג חומר הבניה, ייעוד המבנה ועוד מגוון דרישות המשתנות ממבנה למבנה ומאיזור לאיזור. שלב הגשת התכניות טומן בחובו הוצאות כספיות רבות הדרושות למילוי הטפסים הללו כמו תשלום למודד, מיסוי וכדומה
.
שלב רביעי– התחלת הבניה- במידה ועברתם את שלב התכנונים ואת שלב האישורים- ששלבים אלו הם מייגעים לא פחות מתהליך הבניה עצמו, הגיע שלב הבניה. תהליך זה דורש פשוט מימוש של תכניות הבניה הקיימות בשרטוטים: בניית השלד, בניית הקירות, בניית תשתית חשמל וביוב ותשתית המים, חיפוי הקירות, ריצוף ועוד מגוון דברים אשר אותם צריך לממש. חשוב לעבוד עם בעלי מקצוע וותיקים הבקיאים בקריאת תוכניות אדריכל, חשוב תמיד לפקח ולעקוב אחרי תהליך הבניה ולוודא שבאמת מה שנדרש הוא מה שמיושם בשטח, וחשוב לקחת אדריכל טוב ומנוסה אשר ילווה אתכם שלב אחרי שלב במימוש החלום.

בהצלחה!