מאמרים

כיצד לבחור אדריכל מומלץ

אדריכלות- מהם ההמלצות לאדריכל שצריך לקחת בחשבון

ידוע, שענף האדריכלות הוא תחרותי ומכיל מגוון רחב של אדריכלים ומעצבי פנים הנותנים מגוון רחב של שירותים למגוון צרכים הקיימים בשוק האדריכלות.
הבלבול יכול להיות גדול, לכן, צריך לקחת בחשבון כמה גורמים קריטיים שבוחרים אדריכל שילווה אותנו בבניית הפרויקט שלנו.

דבר ראשון חשוב מאוד לבחור אדריכל מנוסה עם וותק וניסיון, דבר זה הוא חשוב ביותר מכיוון שבכל הנושא של השגת אישורים, וועדות, וכל הנושא הבירוקרטיה הסבוכה הכרוכה בבניה חשוב לנו לקחת אדריכל הבקיא בכל נבכי האישורים, חוזים, בנקים, וועדות, רישומים וכדומה.

עוד נקודה שחשוב מאוד שצריך להשים עליה את הדעת, חשוב לבחור בשירות של אדריכל שמקום מושבו הוא ידוע, כלומר במילים אחרות- אדריכל שבבעלותו משרד קבוע ויציב המתופעל ועובד. זאת מכיוון שתהליך של בניה לפעמים לוקח שנים, לא הייתם רוצים להשתמש בשירותיו של אדריכל חסר ניסיון שיכול להעלם מן הנוף לאחר זמן קצר, אלא אדריכל שיהיה בקיא בפרויקט ושילווה אותו מההתחלה ועוד סופו.

מהם ההמלצות לדגשי עבודה שלוקחים בחשבון בעת שעובדים עם אדריכל

בזמן שכבר תכננו את בית חלומותינו, חשוב להשים דגש על כמה דברים מאוד קריטיים על מנת שהחלום שלנו יהפוך למציאות! נקודה קריטית שחשוב להשים עליה דגש היא חוזה עבודה מוסדר שהאדריכל מציע לכם, אדריכל מנוסה יהיה לו סדר עבודה שילווה בחוזה עבודה מוסדר בינו לבין הלקוח, שבחוזה עבודה חתומים וברורים כל סעיפי העבודה השונים שבהם האדריכל לוקח חלק.

עוד נקודה היא הלוח זמנים- אדריכל מומלץ תמיד יעבוד עם לוח זמנים קבוע מראש, למרות שבכל ענייני השגת האישורים בדרך כלל תמיד יהיו עיכובים, זאת מכיוון שבהרבה מקרים השגת האישורים תלויה בוועדות תכנון כאלו או אחרות או ברשות מקומית כזו או אחרת שלפעמים המוסדות הללו מתנהלות בעצלתיים, אך אלו דברים שלא תלויים בנו, אך בכל זאת חשוב להשים על כך דגשים באופן של התנהלות העבודה בין הלקוח ולבין האדריכל.
בין הדברים החשובים שחשוב לתת עליהם את הדעת זה כל הנושא של תקנים ואישורי בטיחות, אדריכל טוב הוא אדריכל מנוסה היודע להמליץ על תקני עבודה כאלו או אחרים, במיוחד כשבונים בית, הדגשים על נושאי בטיחות הינם חשובים מאוד ורבים מאוד וכוללים מגוון רחב של אישורים כמו אישורי מהנדס, אישורי חשמל ועוד מגוון של אישורי תשתית כאלו או אחרים שהמדינה או הרשות המקומית דורשת מאיתנו.

הטיפים לבחירת אדריכל מומלץ

טיפ ראשון הוא כמובן אדריכל העובד בסביבת איזור המגורים שלכם, זהו דבר חשוב מכיוון שאדריכל מנוסה העובד באיזור שבו הבית נבנה יכול להוות פתרון יעיל לחיסכון בזמן, זאת מכיוון שהאדריכל מכיר את הנפשות הפועלות בכל מועצה או רשות מקומית, מכיר ובעל ידע בחוקים הבירוקרטיים המשתנים מרשות לרשות, ובכללי מכיר את החוקים הלא כתובים המשתנים ממקום למקום.

עוד טיפ שחשוב שתדעו הוא לבחור אדריכל שהוא בעל המלצות מלקוחות קיימים, כידוע טוב שם טוב משמן טוב.
ועוד טיפ הוא כמובן לבדוק את תיק העבודות של האדריכל שאותו אתם רוצים לבחור, חשוב שהאדריכל שאותו תבחרו יהיה בעל ידע מקיף בסוג העבודה שאותה אתם רוצים לבצע.
בהצלחה!